Views

Percaya atau Tidak ?

hai semua.. :)
salam sejahtera..Rasa tiba-tiba jee nk update blog ni. Agak lama jugaklah blog ni dibiarkan begitu saja dah berhabuk agaknyakan..huhuhu (ciannya dier kan). Okay tanpa membuang waktu di sini Cik Eyra ingin berkongsi satu rahsia atau tips dengan korang semua...jeng3...hehehe kasi suspen sikit. Percaya atau tidak MANDI SEAWAL PAGI DAPAT MENURUNKAN BERAT BADAN? macam pelik je kan. Tips yang mudah untuk dilakukan, dan mungkin diantara kita yang melakukannya disebabkan pekerjaan atau sebagainya.
Apa yang kita perlu lakukan hanyalah dengan mandi di pagi hari dan mandi dengan suhu air paip itu (that's mean bukan air panas okeyh !). Suhu air di pagi hari agak sejukkan, so dengan kesejukkan ini dapat menghalang daripada pembentukkan lemak yang berlebihan. Lazimnya bila sejuk badan kita akan bertindak balas untuk memanaskan semula badan kita, justeru, lemak-lemak berlebihan akan digunakan kerana biasanya kita masih belum makan di pagi hari semasa kita mandi.
Aktiviti yang simple ni memang kadang-kadang kita tak sedar dapat membantu kita dari segi kesihatan. Cik Eyra sekadar berkongsi untuk kebaikan kita semua :). Jadi bagi yang beragama Islam, sebelum kita solat subuh, kita boleh mandi terlebih dahulu, ramai diantara kita yang bersolat dengan sekadar membasuh muka terlebih dahulu dan terus berwudhuk (termasuk lah Cik Eyra..huhuhu ). Jadi kita boleh ubah rutin harian kita, dengan mandi terlebih dahulu. Jangan takut mandi pagi yee.....(^_^)
★Thankiss sebab bace★

0 budak busyuk:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...