Views

3D2N GENTING HIGLANDS PART II

ASSALAMMUALAIKUM

Setelah sekian lama menyepi. bila nak start menulis,terasa kemalasannya. Kreaviti untuk menulis jugak menurun.Maka story menjadi basi. H A H A H A.. Sekian. Muqadimah dari aku.

Okayh,seperti dijanjikan inilah sambungan dari entry 3D2N GENTING HIGLANDS PART 1 tempoh hari .Ramai tak yang menunggu??hehehe
Sebelum nak mulakan menaip,aku terpaksa merujuk gambar-gambar semasa berada di sana terlebih dahulu sebagai rujukan peribadi.Bukan disebabkan lupa akibat faktor umur ye tetuan. Ini disebabkan,aku ingin bercerita melalui gambar saja. Akibat terlampau lama tak menaip.karat membeku dilubuk fikiran.heheh


     
Ini gambar second day berada di puncak Genting Higlands. Pada hari ini,kami akan bermain-main disekitar Taman Permainan. Nanak pulak Boss sponser tiket untuk All Park. Raya sakan lah kami.hehehe. Situasi di atas dimana kami sedang menunggu staff yang belum tiba. Copatt laa weii... !
Masuk nih,adalah kali ketiga aku menjejak kaki di sini. First waktu lepas PMR,second datang bercuti bersama family sidia.And sekarang nih.
Apa yang ingin aku ceritakan ialah,untuk kali ketiga ini kebanjiran pelancong terlampau ramai.Adakah faktor cuti sekolah?Yekee?tapi nak jumpa orang Malaysia pun payah yang ada pun group kami,yang lain semua pelancong dari luar. 



Hoyeahhh ! kami ingin terbang. Sejuk yang tidak dibuat langsung. Time nih nampak ramai dan meriah,selepas itu,kami semua berpecah. Yelah kaum ibu,memang serender dah bab-bab permainan yang extrem nih. Nak tak nak perlulah bawa haluan masing-masing.


Terasa ambil gambar di sini,feeling ada kat luar negara pulak. Tambahan pulak,seperti group kami saja yang dari Malaysia. hahah. Bajet.


Cakkk ! Tetiba kami tiba di Kota London. hehehe BTW sedikit keciwa sebab taksempat masuk dalam perut bas untuk bergambar. Tengok uncle dan anak dia tu..mengawal ketat akan keselamatan Bas London sehinggakan kami tidak dapat masuk pun . Okayh tipu je !


Keadaan di sini terlampau sejuk serta berkabus. Bila terlampau berkabus atau hujan,mereka akan stopkan permainan,di atas faktor-faktor keselamatan pelancong . Disebakan cuaca yang tak menetu serta kebanjiran pelancong yang ramai,kami terpaksa beratur panjang untuk bermain satu-satu permainan. Walaupun takbanyak yang dapat kami main pada hari tersebut.

Antara permainan yang sempat aku dan cik farah jamah :


Space shot
Permainan yang menguji kekuatan jantung ada.hehe. Benda ni sama je macam kita naik lift.bezanya ianya lebih laju,laju dan laju.Takdapat aku lupakan saat ia menghempas diriku.Terasa jugakla kesentapannya.hehe
Yang sedikit cuak,aku punya sit penghadang keselamtan tu macam longar sedikt,adakah sebab benda tu besar sedikit ataupun badan aku terlampau halus? 

CorkScrew
Habis je permainan Space Shot , kami terus bergegas beratur di sini. Sedang asyik leka bermain,tetiba hujan mahu turun. Apa lagi,dieorang pun terpaksa memberhentikan permainan,Namun begitu aku dan Cik Farah tetap tegar berbaris,sedangkan perut mula berkeroncong lagu terukir dibintang.Ada la kira-kira 1jam setengah kami beratur. Baru dapat naik... Tungang terbalik kami dekat atas tu.Hahah sangat best !sayangnya beratur bukan main lama,naik taksampai 15minit.Keciwa sekali lagi.

Carrousel atau bahasa utaqanya doi pusing..
Game ini,naik hanya secara santai saja. So ini sajalah yang sempat aku dan cik farah sempat naik,sebelah petang hujan turun dengan harmoni bersama . Jadi kami terpaksa akur jugak !
Apa pun takrugi sponser kami bos,sebab kami tak pandai mensia-siakannya.
Sila bawa kami lagi Boss..hahahaha (Harap Boss takjumpa blog nih)
Pada hari yang sama,cuma ini disebelah malam,selepas solat maghrib dan selepas mandi manda di suhu yang sejuk ini,Makan malam di First World Cafe,seterusnya kami secara nekad beramai-ramai mogok di depan pintu masuk 4D,hasilnya kami dikurung dengan rantai besi ini. Tipu lagi ! Sebenarnya memang kami dihadapan pintu masuk 4D pun,tapi beratur secara aman saja.

Lepas jugak hajat untuk menonton 4D.......

next story........coming PART III










★Thankiss sebab bace★

2 budak busyuk:

jaakechik said...

hado pun entry sambungan nya yer...ingatkan dah lupa dah....hihi... sonok betul dia jenjalan sana. jaa belum penah sampai lagi laaa....huwaaa...

p/s : segmen tu dah habis tp takpe jaa dah letak cik eyra dlm bloglist jaa.. :)

Cik Eyra said...

@jaakechik
ada..cuma smngt nak menaip tu je kureng..hehe
ehh..yaka nih,seyes kaa..ouh terharunya..TQ TQ TQ :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...