Views

Nasi Mandy di Restoran Qasar Hadramawt

ASSALAMMUALAIKUM

Selamat berhujung minggu semua..
Hehehehe... Dah boley agakkan entry kali nih nak story tentang apa... Tirai 2013 dimeriahkan dengan cerita pasal makan je.. taksesuai betul dengan azam 2013 iaitu menurunkan berat badan dengan tekunnya.BTW last year,aku dah turun sebanyak 6kg tau. Okayh saja nak gitau sebenarnay aku dah kurus...HEHEHEHE kali nih,aku nak bawa korang semua merasa makanan ala-ala arabic style gitu.

Dekat mana nak dapat?hah dekat sinilah di Restoran Qasar Hardramawt . Restoran ini terletak di jalan perda,Bukit Mertajam belakang Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) jee.. Sekawasan dengan Restoran Kapitan. Tapi untuk last week my family telah memilih Restoran Qasar Hardramawt sebagai lokasi makan tengah hari, Memang semata-mata datang sini untuk lunch . Waktu operasi tengah hari sampai malam tau.

Inilah menu untuk tengah hari kami, Nasi Mandy Chicken, sesiapa taksuka ayam boleh tukar kepada Nasi Mandy Lamb,Beras yang digunakan untuk memasak Nasi Mandy ini ialah beras basmathi ala beras yang 'woo..sungguh panjang ini beras....' Hehehehe. Amacam banyak tak? kami oder dalam kuantiti 1kg nasi tau.. Gedabakk. Ayam seekor. Sesuai dimakan untuk 5-6 orang tau. Kalau datang setakat 2 orang,janganlah oder 1kg,itu mencari naahass namanya,1kg nasi nih pun kiteorang siap boleh tambah 2,3pinggan lagi.. Nak oder untuk seorang makan pun boley. Terpuluang kepada ketahanan perut koranglah.Harga untuk 1kg nasi mandy RM 55.00

Kuah ini disertakan bersama dengan Nasi Mandy. Disebabkan kami semua gila pedas,kuah disertakan ini takberapa nak kicklah jadi terpaksa minta refil dari pelayan kedai.
Ehh korang perasan tak ada bekas dekat tengah-tengah pinggan besar tu?Hah dalam bekas itulah Falsha Lamb. Takdapat nak tunjuk rupanya dekat korang sebab aku dah telan.hehehe. Sebelah kanan ada cawan kecil kan,dalam cawan tu ada air carrot susu,kami oder 1jug air terus,jadi saranan aku jika korang nak makan nasi mandy,boleh jaa nak oder 1jug lagi jimat boleh minum ramai-ramai tapi jangan order carrot susu tau sebab cepat muak,dekat sini ada jus kurma, dah oder carrot susu baru terperasan ada jus kurma,tapi apakan daya nasi telah menjadi bubur,Hewhewhew..Telan tetap telan..Woww baru sedar dah lama takbuat Kurma Milk Shake

Baiklah dekat bawah ini,aku ada sediakan beberapa keping gambar untuk santapan korang,btw gambar ini bukan koleksi peribadi aku,aku pun mintak dari pakcik google jugak.Saja nak bagi meriah entry jee.hehehe.Tapi gambar dekat bawah ini betul-betul wujud tau dekat Restoran Qasar Hardramawt .

 Ruang makan
 Menu
 Buku Menu

 Bill
Nice decoration

★Thankiss sebab bace★

5 budak busyuk:

jaakechik said...

waahhh nampak sedap! boleh try ni...hihihihi.... tengkiu cik yra oz sudi berkongsi tempat mkn best di penang!

Cik Eyra said...

@jaakechik
yaa...harus cuba,mesti..cubaa

Cik Eyra said...

@Kuazue Mohd
insyAllah,sy join :)

Noura nakajima said...

as salam, nak tnya, minuman jug tu dy kira mcm mn ek harga dy?x tahu pulak boleh minta dalam jug...hehehe..tq

Cik Eyra said...

Hm hrga sejug stndard mcm kdai lain jgk rsany..untung jugak order jug ni :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...