Views

Family Day at Comeron Higlands I

ASSALAMMUALAIKUM

Yahoooo ! Entry yang dah lama lagi basi , aucummm~ bau hapak

Hari tuh kita dah story percutian di Genting Higlands kan , so kali nih nak story percutian di Cameron Higlands lah pulak. Toink toink toink....


Percutian selama 2hari 1 malam di Behrang, Cameron Higlands ini telah disertai oleh family aku,family mak teh,family mak chaq dan family mak chick semuanya family sebelah abahku kecuali Pak ngah takdapat nak join,kami telah memilih Homestay sebagai tempat kami sekeluarga menginap. Homestay yang telah dipilih oleh mak chick ku tersangatlah tip top. Tersangat sesuai untuk big family macam kiteorang nih.


Bilik Pertama : Mempunyai 3 buah katil, bilik ini telah di chop oleh aku ,kak mas,liayana dan sarah memandang sebuah dari salah satu katil nih sizenya lebih besar sikit dari katil bujang, ,maka boleh sumbat lagi sorang.

 Bilik Kedua 

 Testing testing...
 Bilik ketiga

 Ruang Tamu

 Mempunyai halaman rumah yang luas, di sini lah kiteorang nak BBQ dan bersukaneka

Surau di siang hari, tapi apabila malam bertukar menjadi markas anak-anak teruna..Siapa yang bergelar lelaki kiteorang sumbat dieorang ramai-ramai kat dalam ni.. Dieorang pun happy je.


 View dari Surau tadi

Baiklah, aktiviti seterusnya Pasar Malam time. Satu-satunya Pasar Malam yang ada di Cameron Higlands ini, hanya beroperasi pada hari Sabtu dan Ahad, kalau musim cuti sekolah mereka akan beroperasi sepanjang cuti sekolah itu. 




 Stawberi Choclate





 Pulang dari Pasar , mereka menggunakan masa yang terluang dengan riadah

 Acara menyalakan api, persiapan untuk BBQ
 Terbeli cendawan nih dekat Pasar tadi
Ubi?? Pak chik aku gelak je tengok kiteorang beli ubi nih, dia kata ubi yang dia tanam belakang rumah lagi besar dari yang ini. Hahahah
Nasi Himpit? kenapa nama dia nasi himpit?? sebab nasi-nasi nih berkumpul secara berimpit-impit dalam plastik nih, paham dok??

Tomyam sayur.... Nikmat masih lagi terasa, menghirup kuah tomyam bersama sayur yang segar dikala cuaca dingin membeku, perghhhhhhhhhh...........
 Tak tahu lah apa yang aku dok kipas.. kipas lipas? mabe?
 Ignore kan si pipi kembung, masing-masing dok menunggu sate dan ayam masak,hahahah muka lapar, Gara-gara api taknak menyala, mabe cuaca sejuk menyukarkan api untuk menyala.

So, aktiviti kiteorang 1hari ini just makan-makan jee... Nampak tak homestay tuu?? okayh, aku dah nak masuk tidur. Sejuk sangat malam nih, aku terpaksa tidur pakai sarung kaki tau !


Bersambung..............................





★Thankiss sebab bace★

4 budak busyuk:

hana hadi said...

disebab kan kat sana sejuk. mmg tennag lah nak buat family day kan.. bleh berekreasi


p/s :rindunya kat cameron..

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Bestnye...tak pernah lagi p Cameron Higlands.

jaakechik said...

salam cik eyra...
wahh sonok bercuti kat cameron ya.... luas betul rumah tu kan... brapa rege sewa tu? jaa dulu penag gak gi cameron, sewa homestay rege dia mahai gak tau RM270. gulppp!

jaakechik said...

p/s : pertanyaan cik eyra psl software apa yg jaa pakai utk mix kan gambar tu jaa guna photoscape jer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...