Views

Syawal ke-5

Assalammualaikum
lepas update entri   nie
Lagi entry pasal Raya. So entry untuk bulan ni semua pasal raya je lah kan.hehehe. so tolong bagi laluan untuk entry ini.Cececehhh..Syawal ke 5?? ADA apa dengan Syawal ke 5 nie? okayh bagi korang memang takda apa-apa kan, tapi bagi aku memang tersangatlahh... arghh taktahu nak cakap macam mana. Seyes tak dapat nak bayangkan, aduhh, Okayh. aku sendiri pun tak tahu nak mulakan macam mana. Yang pasti memang jenuh jugak la Budakcomot nak pujuk aku pergi beraya kat rumah terbuka abang dia,Okayh pergi beraya je,memang simple je bunyinya kan, Tapi bayangkanlah semua sanak saudara, mak saudara,bapak saudara, tok saudara, atuk,nenek,mak,ayah dia semua ada weiii...Tak ke gila, Sebelum ni, memang dah pernah jumpa pun family dia,siap pergi bercuti kat Genting sesama tapi itu pun jenuh jugaklah kena pujuk dengan dia, tapi ini memang tak boleh blah kena jumpa the big family dia. Rasa macam nak nangis je kena paksa macam ni. Nak je aku tumbuk-tumbuk muka dia. Dalam rela keterpaksaan, lepas solat Maghrib ,dia datang jemput aku dengan adik aku dekat rumah.Tak kira memang aku paksa adik aku pergi sama, Mati kutu aku nanti sesorang. Barulah aku faham apa fungsi adik perempuan.Bersykur sangat sebab ada sorang adik perempuan. Sampai je depan rumah terbuka, dah boleh nampak penuh dengan sanak-saudara dia,lagi sekali aku rasa nak  pengsan bila dia parking kereta betul-betul depan pintu rumah. Cisss ! Sebelum kaki melangkah keluar dari kereta, sempat jugakla dia beritahu aku 'haa, yang pakai tudung biru tu mak ngah saya, yang sebelah tu pak ngah' ........ 'hah, tu mak'  .... 'nanti salam tau' ......'salam semua yg ada'......Huh, macam lah aku tak tahu, pandai-pandailah aku nanti bisikku dalam hati. Nampak sangat dia yang nervouskan.hahah. Lepas bersalam-salaman dengan semua yang ada sambil melemparkan senyuman yang cukup menawan, apa lagi makan laa weii, makan cepat, boleh balik cepat.hahah. Banyak-banyak makanan yang ada, aku ambil bihun sup je. Sumpah tengok makanan semua kenyang. Adik aku pulak, apa yang aku ambil, dia pun ambil. Time tu makan bihun sup pun tak rasa bihun sup, aku main telan je. Time tu,Budakcomot tolang ambilkan aku sate, dia memang dah tahu, sate ialah my feveret. Tapi aku tak rasa nikmat langsung makan sate.Hampeh. Sambil makan sempatlah beramah mesra dengan family dia.Alhamdulilah dari tok wan dia ke mak saudara, abah, mak dan adik-adik dia semua okayh.Aku je cuak terlebih-lebih. Tapi apa-apa pun lepas makan,aku terus mintak dia hantar balik. Yelah,nak tolong basuh pinggan pun semua pakai pinggan pakai buang je.hahah.. 

★Thankiss sebab bace★

2 budak busyuk:

lovehunter said...

perhh terbaik la....progrm ini rupayew..huhuhu

Cik Eyra said...

@lovehunter
apa yg terbaeknya,hampeh jaa..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...